V nabór wniosków na usuwanie azbestu w Urzędzie Miejskim w Rejowcu
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego ogłosił, że od poniedziałku tj. 1 lutego 2021 r. urzędy gmin i miast rozpoczną nabór wniosków na usunięcie azbestu (Zgłoszenia lokalizacji). Nabór potrwa do 26 lutego 2021r. Warto jednak nie zwlekać i pospieszyć się ze złożeniem wniosku. Wykonawcy mają czas do końca października br. na zrealizowanie wszystkich zleconych prac. Ostatecznie w przypadku dużej liczby chętnych o zakwalifikowaniu się do projektu może decydować suma punktów z "Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest" oraz data złożenia wniosku.
Poniżej znajdą Państwo konieczne dokumenty do pobrania wraz z regulaminem i załącznikami. Osoby, które chcą zgłosić do usunięcia azbest znajdujący się na dachu, powinni zgłosić we właściwym Wydziale architektoniczno-budowlanym Starostwa Powiatowego prace budowlane polegające na wymianie pokrycia dachowego lub zgłosić rozbiórkę budynku. Następnie kserokopie zgłoszenia dołączyć do wniosku wraz z oświadczeniem o braku sprzeciwu ze strony starostwa lub zgodę Starosty.
DOKUMENTY
1. Regulamin dobrowolnego uczestnictwa w projekcie - tekst jednolity wraz z załącznikami;
2. Zgłoszenie lokalizacji - załącznik nr 1 do Regulaminu (Wniosek, na podstawie którego będzie dokonywana weryfikacja);
3. Oświadczenie o braku sprzeciwu - załącznik nr 1a do Regulaminu (ważny w przypadku demontażu eternitu z dachu).
4. Oświadczenie, że demontaż eternitu został wykonany zgodnie z rozporządzeniem (ważne, jeśli demontaż azbestu został przeprowadzony po dniu 6 maja 2004r.)
5. Oświadczenie o przekwalifikowanie zgłoszenia z dachu na ziemię - załącznik nr 3a do Regulaminu (dla osób, które złożyły Zgłoszenie lokalizacji na demontaż z dachu, ale zdjęły eternit we własnym zakresie i chcą, aby odebrać im eternit z ziemi)