Władze urzędu
Szczegółowy spis telefonów w Urzędzie Miejskim w Rejowcu
Burmistrz Rejowca
mgr Tadeusz Górski
tel. 82 56 88 159
82 54 44 262
W sprawach skarg i wniosków Burmistrz przyjmuje interesantów w każdy wtorek w godz. 800 do 1200 oraz codziennie w godzinach urzędowania pozostali pracownicy
Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie w zakresie bankowości.
Przebieg kariery zawodowej:
- PKP Lublin - monter urządzeń mechanicznych - lata 1973-1974
- Urząd Gminy w Rejowcu - referent, kierownik USC - lata 1976-1982
- Gminna Spółdzielnia "SCh" w Rejowcu - wiceprezes - lata 1982-1987
- Urząd Gminy w Rejowcu - naczelnik gminy - lata 1987-1990
- Cukrownia Rejowiec - starszy referent - lata 1990-1992
- Gminna Spółdzielnia "SCh" w Rejowcu - prezes zarządu - lata 1992-1993
- Bank Spółdzielczy w Rejowcu - prezes zarządu - lata 1993-1998
- Bank Spółdzielczy Cyców Oddział w Rejowcu - dyrektor oddziału, członek zarządu - lata 1999-2002
- Urząd Gminy w Rejowcu - wójt gminy - od 2002 roku
- Urząd Miejski w Rejowcu - Burmistrz Rejowca - od 2017 roku
- Studium Prawa Europejskiego w Warszawie działające pod patronatem Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych w Łodzi na kierunku Administracja Publiczna - 2004/2005
Do zakresu działania i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,
- prowadzenie bieżącej gospodarki finansowej gminy,
- składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- upoważnianie pracowników urzędu do wydawania decyzji z zakresu administracji publicznej w imieniu Burmistrza,
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy Rejowiec,
- kierowanie działaniami w czasie klęski żywiołowej,
- opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią, ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego i zarządzanie ewakuacji z obszarów bezpośrednio zagrożonych,
- przedkładanie radzie i komisjom rady projektów uchwał zgodnie z zakresem kompetencji tych organów,
- organizowanie wykonania uchwał rady gminy,
- przedkładanie wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej uchwał rady w terminie 7 dni od daty ich podjęcia,
- dokonywanie podziału zadań i kompetencji pomiędzy pracowników urzędu,
- wydawanie przepisów wewnętrznych (regulaminów, instrukcji, zarządzeń),
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami ustaw i uchwałami rady,
Sekretarz Gminy
mgr Ewa Markowska
tel. 82 56 88 159
82 54 44 262
Do zadań Sekretarza Gminy należy:
Zapewnienie warunków sprawnego działania i funkcjonowania Urzędu Gminy, a w szczególności:
- organizowanie pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne,
- koordynowanie pracy Urzędu w zakresie przygotowywania sesji Rady i posiedzeń komisji,
- zastępowanie Burmistrza w zakresie jego obowiązków jako kierownika Urzędu,
- opiniowanie przygotowywanych przez kierowników referatów i samodzielne stanowiska pracy zakresów czynności poszczególnych pracowników oraz rozstrzyganie wątpliwości z tym związanych,
- zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy,
- nadzorowanie przestrzegania terminowości załatwiania spraw obywateli przez pracowników Urzędu,
- nadzorowanie czasu pracy pracowników Urzędu,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem i szkoleniem pracowników,
- prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznej UG,
- nadzorowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków,
- wykonywanie innych spraw zleconych przez Burmistrza,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w sprawie organizacji prac interwencyjnych i stażów,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli (testamenty allograficzne),
- koordynowanie prac związanych w wyborami,
- czynności z zakresu prawa pracy wyznaczone przez Burmistrza w trybie art. 8 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych.
Skarbnik Gminy
mgr inż. Renata Słomczyńska
tel. 82 56 88 159
82 54 44 262
Do zadań Skarbnika Gminy należy:
Prowadzenie spraw wynikających z funkcji skarbnika:
- pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu gminy,
- kierowanie pracą referatu finansowo – księgowego i podatkowego,
- przygotowywanie: projektów uchwał zmieniających budżet, materiałów niezbędnych do uchwalania budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza, bieżącej analizy i prognoz dochodów i wydatków budżetu gminy,
- nadzorowanie i prowadzenie kontroli realizacji budżetu,
- udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu gminy,
- opracowywanie planów dochodów i wydatków zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej,
- kontrasygnowanie przelewów bankowych dotyczących realizacji zobowiązań pieniężnych,
- informowanie rady gminy oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej odmowie złożenia kontrasygnaty,
- sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości z wykonania dochodów i wydatków budżetu gminy,
- sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych,
- nadzór nad gospodarką finansową gminy, a w szczególności odpowiedzialność za przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
- nadzór nad prowadzeniem rachunkowości i ewidencją majątku gminy,
- nadzór nad prawidłową realizacją uchwały budżetowej a w szczególności w zakresie ustawy o finansach publicznych oraz wnioskowanie zmian,
- przedkładanie Burmistrzowi sprawozdań finansowych i opisowych z realizacji uchwały budżetowej,
- opracowywanie analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy informowanie o tym Burmistrza,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, finansów i kontroli finansowej,
- sprawowanie ogólnego nadzoru nad Referatem Finansowo – Księgowym i Podatkowym urzędu,
- kontrolowanie gospodarki finansowej gminnych jednostek budżetowych i instytucji kultury,
- wnioskowanie do Burmistrza w sprawach awansowania, nagradzania oraz udzielania kar pracownikom referatu finansowego.
- prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem kredytów długoterminowych, emisją obligacji i innych wieloletnich zobowiązań gminy,
- rozliczanie i prowadzenie ewidencji zaciągniętych przez gminę kredytów i obligacji,
- wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.